wtorek, 18 czerwca 2013

Be SMARTER

Niedawno dowiedziałam się, że istnieje sposób formułowania celów zwiększający szanse na ich realizację. Ten sposób to
SIMPLE
MEASURABLE 
ACHIEVABLE
RELEVANT
TIMELY
EXCITING
RECORDED

Zgodnie z jego koncepcją cel, który wyznaczamy sobie do osiągnięcia powinien być prosty, mierzalny, realny, istotny, terminowy, emocjonalny i zapisany. W praktyce oznacza to, że nasze zamierzenia powinniśmy poddać analizie czyli odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań. Przykładowa analiza celu "Chcę schudnąć":
  1. Czego tak naprawdę chcę? Chcę pozbyć się lekkiej nadwagi po ciąży
  2. Kiedy dowiem się, że już osiągnęłam cel? Będę ważyć 55 kilogramów
  3. Jak mogę osiągnąć cel? Nie jedząc po godzinie 18; codziennie chodząc na szybki godzinny spacer; nie jedząc słodyczy
  4. Czy jest zmotywowana do osiągnięcia celu? Tak, do czasu ciąży to była moja naturalna waga
  5. Jaki jest termin realizacji celu? 17 sierpnia - dzień wyjazdu na urlop (ważne: tu zawsze musi być podana konkretna data!)
  6. Czy cel motywuje mnie do działania? Ważąc 55 kg czułam się lepiej. Na urlopie chciałabym bez skrępowania paradować po plaży w bikini
  7. W jaki sposób zapiszę swój cel? Karteczkę z pożądaną przez mnie wagą przykleję na lustrze w łazience i na lodówce. Ponadto w każdy piątek wieczorem zważę się i aktualną wagę zapiszę w kalendarzu w kuchni
Poprawnie sformulowany cel:
"W celu utraty 5kg nadwagi do 17 sierpnia, nie będę jadła po godzinie 18, codziennie znajdę czas na godzinny szybki spacer, i powstrzymam się od jedzenia słodyczy (wyjątek niedzielny deser :) )."

Co daje SMARTER?
  • uzmysławia nam prawdziwe potrzeby
  • precyzuje nasze cele
  • zwiększa szansę na realizację naszych dążeń
  • mobilizuje do działania
  • wzmaga poczucie satysfakcji
  • zachęca do wyznaczania nowych gór do zdobycia


A zatem BE SMARTER ;)

8 komentarzy:

  1. U mnie jakkolwiek bym nie próbowała schudnąć nie mogę, niektóre metody przynajmniej nie sprawiają że tyje na diecie- ta na taką wygląda :)

    Trzymam kciuki za ten cel bo fajnie na urlopie czuć się super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w realizacji celu! Ja też staram się zbić wagę i na razie zrzuciłam 10 kg i dalej chudnę :)
    Tylko taka uwaga- z tym nie-jedzeniem po 18...tylko jeżeli chodzisz spać o 20! Powinnaś jeść ostatni posiłek 2 godziny przed snem, nie musi być nic wielkiego, ale nie chodź głodna spać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem :) Tak naprawdę zostało mi niewiele do zrzucenia i do sierpnia ruch i wystrzeganie się słodyczy powinno wystarczyć, a przy pisaniu trochę mnie poniosło :)

      Usuń
    2. To dobrze :) A co do samych punktów to masz zupełną rację- staram się wykorzystywać te zasady na co dzień!

      Usuń
  3. super pomysł. Dziękuję za wpis :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...