czwartek, 13 czerwca 2013

Cztery rzeczy, które dało mi macierzyństwo


Dla mnie macierzyństwo to lekcja pokory. Tak jak wiele z kobiet chciałam w Niej ujrzeć cząstkę siebie. Słysząc banalne komentarze w stylu "cały tata" od bliskich i nieznajomych mi osób uświadomiłam sobie, że Ona to odrębna istota, za którą jestem odpowiedzialna, ale która do mnie nie należy. Ją, Jej marzenia i idee będę dopiero poznawać. Mogę Ją kochać, zapewnić Jej bezpieczeństwo, troszczyć się o Nią, przekazać Jej to czego nauczyło mnie życie, opowiedzieć Jej o swoich marzeniach i błędach, ale przede wszystkim muszę pozwolić Jej na bycie sobą i podążanie własną drogą. Pierwszy rok Jej życia to dla mnie odkrywanie siły własnej kobiecości. Troska o Nią uzmysłowiła mi, że jest ktoś dla kogo przez pierwszych parę lat mogę wszystko. Dodało mi to odwagi i wiary. Stałam się silniejsza, a jednocześnie łagodniejsza dla siebie samej, mniej krytyczna i bardziej troskliwa. Polubiłam siebie jako kobietę. Dla mnie macierzyństwo to także uzmysłowienie sobie samej własnych potrzeb, bo wypełniając Nią czas od rana do wieczora uświadomiłam sobie czego tak naprawdę mi brak. Wykorzystując dziś w 100% tworzę najlepsze wczoraj i wspaniałe jutro. Żyjąc przeszłością tracę dzisiaj i przyszłość, planując przyszłość tracę dzisiaj i wczoraj. Wczoraj już było, jutra może nie być. Macierzyństwo dało mi  zrozumienie, że tak naprawdę liczy się tu i teraz. 


6 komentarzy:

  1. Dla mnie
    * to poznawanie drugiego człowieka i siebie.
    * to prztulaski
    * to żmudna praca dzień po dniu
    * to przejście z ja na ono
    * to najszczerszy uśmiech świata
    * to najcudowniejsze co mnie w życiu spotkało
    * to miłość jaką doświadczam i daję dzień po dniu

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo pozytywny wpis! Ps. myslałaś może o usunięciu weryfikacji obrazkowej z komentarzy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie to ujęłaś! Ja bym dodała jeszcze do swojego macierzyństwa cierpliwośc i jej naukę dzień po dniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie napisałabym tego . Myślałąm o tym już bardzo długo i doszłam do tych samych wniosków. Trzeba cieszyć się tym co daje chwila...

    OdpowiedzUsuń
  5. tam miało być "nie napisałabym tego LEPIEJ" ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...