czwartek, 18 lipca 2013

Bób z wody


Chociaż wiem, że znowu od A. usłyszę "To śmierdzi. Jak możesz to jeść?", kupuję, gotuję, solę i zajadam. I tak co roku, jak tylko pojawi się w zieleniakach. Bób, bo o nim mowa, jest zdrowy, a jego zasadotwórcze właściwości  wspomagają procesy odtruwające w organizmie. To bardzo ważne, bo ogólnie rzecz biorąc jesteśmy bardzo zakwaszeni. Warto zatem wykorzystać trwający na niego sezon i przygotować

Bób z wody

składniki:
0,5 kg bobu
1 łyżeczka soli
1,5 l wody
sól, opcjonalnie masło do smaku
przygotowanie:
Wodę gotujemy w garnku i lekko solimy. Bób przebieramy, dokładnie płuczemy i przekładamy do wrzącej wody. Pod przykryciem na wolnym ogniu gotujemy młody bób 15 minut, starszy 30. Najlepiej sprawdzić co jakiś czas stopień ugotowania, aby uniknąć rozgotowania. Ugotowany bób lekko studzimy i podajemy z solą lub z masłem. Młody bób możemy jeść ze skórką, która zawiera substancje ułatwiające trawienie.
Dobry do pojadania między posiłkami ;)
Polecam.

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam bób! Chociaż ciężko tutaj u mnie go dostać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale pewnie masz inne niedostępne dla nas przysmaki :)

      Usuń
  2. Po południu biegnę do warzywniaka i kupuję, bo jeszcze nie jadłam w tym roku, a wygląda tak pięknie u Ciebie na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha tez jeszcze nie jadlam, a uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już jadłam w gościach. Dzieciu próbowałam dać - wypluło. Na nic przekonywania, ze to takie zdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...