wtorek, 16 lipca 2013

Wyrastam?

 


Zwierciadło to chyba jedyne czasopismo, które potrafi we mnie wzbudzić żywe zainteresowanie. Bywa, że latami czytam co miesiąc, ale zdarza się, że miesiącami nie czytam wcale.
Zazwyczaj lektura Zwierciadła skłaniała mnie do głębszych refleksji, ale lipcowy numer przeszedł przeze mnie bez większego echa. Może zawinił mój brak nastroju, może to jest kiepski numer, a może tak jak z przekonań, wierzeń i znajomości wyrasta się także ze swoich ulubionych gazet.

Nie mniej jednak w trakcie lektury zastanowiła mnie rozmowa Tomasza Jastruna z Krzysztofem Koroną  Miłość publiczna. Z rozmowy wynika, że zjawisko uprawiania seksu w miejscach publicznych zdarza się coraz częściej. Osobiście ekscesom na dzikiej plaży nie mówię nie, ale igraszkom na przepełnionej plaży stanowczo się sprzeciwiam. "Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" (Alexis de Tocqueville). Zapamiętam też, mądrość Kartezjusza wspomnianą przez dr Ebena Alexandra w wywiadzie Życie po przeżyciu Marty Grzywacz: „Jeśli naprawdę poszukujesz prawdy, powinieneś chociaż raz w życiu zwątpić we wszystko”. Chociaż sceptycznie podchodzę do wizji nieba przedstawionej przez kontrowersyjnego Doktora to zgadzam się z nim, że wiara w nieśmiertelność duszy uwalnia od strachu przed śmiercią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...