piątek, 20 września 2013

Pomidory w słoikach

Gdy sezon na nie dobiega końca, nie pozostaje mi nic innego jak zapakować je do słoików. Dlaczego?
  1. Bo uwielbiam pomidory.
  2. Bo to banalnie proste.
  3. Bo te sezonowe smakują najlepiej.
  4. Bo lubię proces ich przetwarzania.
  5. Bo kosztują grosze.
  6. Bo pomidory w słoikach to baza z dużym potencjałem (sosy, zupy, soki, przeciery).
  7. Bo przetworzone pomidory to nieprzecenione źródło likopenu, jednego z najsilniejszych antyoksydantów.
  8. Bo uwielbiam chodzić na rynek o tej porze roku.
  9. Bo to mój jesienny rytuał.
  10. Bo lubię :)


Pomidory w słoikach na zimę

składniki:
pomidory, im więcej tym lepiej
sól, im mniej tym lepiej
słoiki

przygotowanie:
Pomidory umyć, ponacinać, oparzyć, obrać ze skóry, pokroić na ćwiartki i włożyć do garnka. Dodać sól i pozostawić pod przykryciem na wolnym ogniu doprowadzając do wrzenia. Gotować kilka minut, przestudzić. Zagotować ponownie, przestudzić. Proces gotowania powtórzyć kilka razy. Po ostatnim ich zawrzeniu szybciutko zapakować je do słoików tak, aby denka słoików wklęsły.

Polecam.
 

PS
Pomidory można gotować ok 1 godziny bez przerwy.  Sama duszę je z przerwami, bo zawsze jak się zabieram do robienia pomidorów coś lub ktoś mi przeszkodzi :)

10 komentarzy:

  1. wyglądają pięknie :)
    osobiście nie cierpię obierać pomidorów ze skórki..

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też kocham pomidory i również zebrałam ten sezonowy smak do słoiczka na zimę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają smakowicie - jak mój ulubiony dżem malinowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo wygląda jak przepis stworzony dla mnie- jeśli chodzi o stopień trudności :) Uwielbiam pomidory

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam!:) też takie co roku robię, później w zimę obiecuję sobie że w przyszłym zrobię więcej :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...