środa, 25 września 2013

Zaklinanie rzeczywistości

Jestem romantyczką, dlatego wzruszają mnie wszystkie zwyczaje, które wymyślają ludzie, aby zakląć rzeczywistość i zapewnić swojej miłości pomyślność. Choćby kłódki wieszane na mostach w Rzymie czy w Pradze (nasza też tam jest :)). Wystarczy napisać, wyskrobać lub wykuć na kłódce swoje imiona, znaleźć w magicznym miejscu pewne i bezpieczne miejsce, przyczepić kłódkę, zakluczyć, a kluczyk wrzucić do rzeki tak, aby usłyszeć tylko jedno pluśniecie oznaczające powodzenie dla miłości.

Nad Certovką w Pradze
Ostatnio zauważyłam, że zwyczaj ten przywędrował do Polski. Kłódki pojawiły się na międzyzdrojskim molo, choć pewnie nie tylko ;)



6 komentarzy:

  1. bardzo fajny zwyczaj :) słyszałam o takich mostach z kłódkami również w Krakowie i Wrocławiu

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam - w Krakowie na Kładce Bernatka :) Ciekawe czy działa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A potem co kilka lat służby porządkowe odcinaja te tony metalu ;) Mnie się ten zwyczaj nie podoba, bo ani to ładne ani praktyczne. Zresztą co ma kawałek metalu do miłości? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo racji w tym co napisałaś. Jak przypinałam swoją kłódkę nie myślałam o tym wcale, chyba jakaś zakochana byłam ;)

      Usuń
  4. Pamiętam zdumienie swoje i męża, kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy je na moście w Krakowie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...