wtorek, 8 października 2013

Pomysł na obiad #1: Placki ziemniaczane z sosem z szynką i z papryką

Moje placki ziemniaczane są z grubo startych ziemniaków, mają nieregularne chrupiące brzegi  i zawsze podaję je z sosem lub z gulaszem.

Placki ziemniaczane z sosem z szynką i z papryką

składniki:
placki ziemniaczane (około 15 placków):
1 kg ziemniaków
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżka mąki
1 jajko
1 łyżka majeranku
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka bazylii
pół łyżeczki gałki muszkatołowej
olej

sos z szynką i  z papryką:
30 dag szynki
1 duża papryka
3 niewielkie cebule
1 łyżka masła
woda lub bulion
sól
pieprz
tymianek
słodka papryka

przygotowanie: 
sos z szynką i  z papryką:
Mięso pokroić w kawałki na jeden kęs. Doprawić solą, pieprzem, słodką papryką i odstawić. Cebulę i paprykę umyć i obrać. Cebulę pokroić w ósemki. a paprykę na ćwiartki. Cebulę  zeszklić na maśle w garnku na sos. Doprawić solą, pieprzem i tymiankiem. Mięso przesmażyć na patelni, po czym dodać do cebuli. Dodać paprykę i wszystko zalać wodą. Zagotować i dusić ok. 40 minut, po czym wyjąć z garnka paprykę, zetrzeć  ją blenderem i z powrotem przelać do sosu. Doprawić solą i pieprzem.

placki ziemniaczane:
Ziemniaki obrać i umyć. 3/4 ich części zetrzeć na grubych oczkach, tarki, a pozostałą część na drobnych.  Cebulę i czosnek obrać i zetrzeć na drobnej tarce. Z ziemniaków odcisnąć wodę. Dodać do nich jajko, mąkę, cebulę, czosnek i przyprawy. Wymieszać. Na patelni rozgrzać olej, na który nakładać  ciasto za pomocą łyżki. Formować placki mocno dociskając ciasto do patelni aby placki były cienkie. Smażyć z obu stron  na złoto co jakiś czas czas obracając. Wykładać na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym lub papierem śniadaniowym w celu usunięcia nadmiaru oleju. Placki podawać z sosem.
Smacznego !


5 komentarzy:

  1. lubiłam placki kiedyś. teraz tylko czasem mam ochote na kilka sztuk- raptem 2, ale to przez zmiane nawyków zywienia:) ale mój mąz chętnie zjadłby takie placki i chyba wykorzystam twoj pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, placki do lekkich i zdrowych dań nie należą. Ja, słabość do nich mam po tacie i tak popełniam je dwa, trzy razy w roku. Sztuką jest dla mnie nie zjeść o jednego za dużo ;)

      Usuń
  2. bardzo lubię placuszki, choć my robimy z drobno startych. ale tak czy tak są pyszne :))

    OdpowiedzUsuń
  3. uuu ale mi smaka narobiłaś! Już wiem co zrobię na obiad dzisiaj ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przerabiam na bezglutenowe i bezmleczne i jutro leci u nas na obiad- dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...