środa, 30 października 2013

Pomysł na śniadanie #5: Pieczarki duszone

Czy wiesz, że pieczarki są także źródłem potasu, który ułatwia usuwanie zbędnej wody, miedzi, która poprawia strukturę tkanek, selenu, który likwiduje wolne rodniki powodujące raka, kwasu pantotenowego, który reguluje proces przemiany materii, a także błonnika, witaminy D i witamin z grupy B?


Pieczarki duszone

składniki:
100 g pieczarek
malutka cebula
łyżka oleju
łyżka masła
sól
pieprz
opcjonalnie: odrobina natki pietruszki

przygotowanie:
Pieczarki oczyścić, duże kapelusze obrać ze skóry, ogonki odciąć na równi z kapeluszem i drobno pokroić. Cebulkę, obrać i pokroić w drobną kosteczkę. Na patelni rozgrzać olej. Wrzucić pieczarki i obrócić szczytem kapeluszy do góry. Podsmażyć. Doprawić solą i pieprzem i obrócić pieczarki na drugą stronę. Dodać drobniutko pokrojoną cebulkę, chwilkę podsmażyć, dodać masło, zredukować moc grzania do minimum i pozostawić pod przykryciem przez ok. 5 minut. Podawać z kromką dobrego pieczywa i natką pietruszki. Polecam.


6 komentarzy:

  1. Te Twoje śniadania zawsze wyglądają tak pysznie, że masakra. Choć nie jadam pieczarek, to już widzę jak mój Mąż pałaszuje takie śniadanko. Znowu to powiem- super, że dajesz swoje przepisy. Wyjątkowo do mnie trafiają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawstydzasz mnie :) U nas jest na odwrót - A. nie lubi pieczarek ;)

      Usuń
  2. Witam, nominowałam Cię do Liebster Blog Award.
    O szczegółach możesz przeczytać na moim blogu - http://agata.skaruz.com/2013/10/liebster-blog-award/
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jeszcze nie próbowałam. Zaczynam tutaj zaglądać, jak do miejsca, w którym mi dobrze, jak do ulubionej knajpki z dużym fotelem i przyciemnionym światłem, gdzie zapach uspokaja, a sterty gazet i książek zatrzymują czas. Cieszę się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło przeczytać takie słowa. Bardzo dziękuję i zapraszam :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...