sobota, 23 listopada 2013

Plastic is fantastic


Wiem, że drewniane zabawki są ładniejsze, bardziej stylowe, trwalsze, zazwyczaj "mądrzejsze", i tak na marginesie, bardziej fotogeniczne. Jednak i wśród plastikowych propozycji jest wiele ciekawych, a medialne napiętnowanie plastiku sprawiło, że zawsze gdy stawałam przed półką z plastikowymi zabawkami, z tyłu głowy słyszałam "Uwaga! To badziew". Zabawki jednak przede wszystkim mają sprawiać Jej przyjemność, zachęcać do zabawy, rozwijać kreatywność, i być bezpieczne, a materiał z którego są wykonane to rzecz trochę drugorzędna. Pamiętam słowa pewnej pani psycholog o tym, że zabawki dla dzieci powinny być zróżnicowane pod względem koloru, kształtu, faktury i wagi, bo świat wokół nas jest różnorodny, a dzieci poprzez zabawę się go uczą. Wydaję mi się także, że w przyszłości odmawianie Jej plastikowych przyjemności tylko dlatego, że są plastikowe, nie byłoby dobrą lekcją tolerancji. Ja plastikowe zabawki polubiłam za cenę, żywe i intensywne kolory, duży wybór i dużą dostępność w sklepach tych nie on-line, a przede wszystkim za radość, którą potrafią Jej sprawić.

Nasz plastikowy hit ostatniego czasu:






A Ty masz jakiś?


8 komentarzy:

  1. Uwielbiamy te klocki - i ja i moje dziecię. Planuję dokupić ich jeszcze więcej, a co korzystne, nie obciążają tak kieszeni jak drewniane czy Lego. I są polskie :) Choć nie ukrywam, wielbię drewniane zabawki miłością absolutną ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas te same klocki-odziedziczone-są w codziennym uzyciu. Był nawet wpis w tym temacie na blogu:) Ja prefeuje zabawki drewaniane ale plastik też mamy....czasem badziewny faktycznie a czesm dobry i mądry:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolę drewniane zabawki , a na marginesie cudny wózek drewniany widziałam na Twoich zdjęciach ;)

      Usuń
  3. A propos mojego wpisu o edukacji demokratycznej, widziałaś to?
    https://www.facebook.com/events/219203094927462/

    OdpowiedzUsuń
  4. Staś też ma plastikowe klocki. Masz rację, zabawka ma sprawiać przyjemność dziecku, uczyć go, pobudzać do działania i zabawy. Czy jest to zabawka z plastiku, czy drawnianina, to już sprawa mniej ważna.
    Jutro u mnie na blogu też będzie wpis o zabawkach. Zachęcam do poczytania i dyskusji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tęsknię za taką pogodą jak na pierwszym zdjęciu... co do klocków u nas jakoś średnio się przyjęły

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...