piątek, 22 listopada 2013

Pomysł na obiad #6: Zupa z puszek

Swojego czasu moja ulubiona zupa. Przez niektórych zwana jest meksykańską. Gotowałam, ją w  różnych wersjach: z ziemniakami, bez pomidorów, bez papryki, bez pieczarek, ale od jakiegoś czasu robię ją zawsze tak samo, bo tak smakuje mi najlepiej. Zważywszy na ilość zupy jaka wychodzi z podanych składników (ok. 3 litry), jej pożywność, a czas poświęcony na jej wykonanie śmiem twierdzić, że to zupa błyskawiczna ;)



Zupa z puszek

składniki:
2 puszki fasolki czerwonej
1 puszka pomidorów ( ja użyłam pomidorów rozdrobnionych do pizzy)
1 puszka kukurydzy
1 puszka groszku konserwowego
500 g mięsa mielonego
1 duża cebula
1 duża papryka
1 łyżka koncentratu pomidorowego
oregano
majeranek
słodka papryka
ostra papryka
sól
pieprz
opcjonalnie: kilka pieczarek

przygotowanie:
Do garnka wrzucić (wraz z zalewą) fasolę, groszek, pomidory i kukurydzę. Dodać ok. 1,5 l wody i zagotować. Na patelni podsmażyć mięso mielone z przyprawami (sól, pieprz, majeranek, słodka papryka) i dodać do zupy. Paprykę umyć (osobiście dodatkowo ją "strugam", bo nie lubię jej zrolowanych skórek po ugotowaniu) i pokroić na paseczki. Cebulę obrać, pokroić w piórka i razem z papryką zeszklić na patelni, po czym dodać do zupy. Pieczarki umyć, oczyścić, pokroić w plasterki, podsmażyć i także dodać do zupy. Całość doprawić solą, pieprzem, słodką i ostrą papryką, bazylią, łyżką koncentratu pomidorowego i gotować jeszcze przez 10 minut. Polecam !

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...