środa, 20 listopada 2013

Pomysł na śniadanie #7: Niezupełnie hiszpański omlet

Moja wariacja na temat hiszpańskiego omleta jest cieniutka, ale smaczna. Dodam, że dla niektórych propozycja może się okazać obiadową, bo to dość sycące danie ;)


Niezupełnie hiszpański omlet
składniki:
3 jaja
1 łyżka oliwy
2 plasterki szynki
2 ugotowane ziemniaki (u mnie ziemniaki z wczorajszego obiadu)
sól
pieprz
opcjonalnie: pomidor, szczypiorek, ketchup

przygotowanie:
Na patelni rozgrzać olej. Ziemniaki i szynkę dość drobno pokroić i podsmażyć.  Do miseczki wbić jaja, rozbełtać je, doprawić solą z pieprzem po czym przelać na smażone ziemniaki. Patelnię przykryć pokrywką. Po chwili zmniejszyć moc grzania na średnią i poczekać, aż jajka się zetną. Podawać z pomidorem i szczypiorkiem. Polecam !


8 komentarzy:

  1. kurcze tak pieknie wyglądaja te sniadania, ale troszkę z atłusciutkie jak dla mnie z samego rana...

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet wygląda pysznie, a do tego jest hiszpański;)) Z chęcią wypróbuję w tej wersji, tylko na drugie śniadanie, mój żołądek jest przyzwyczajony że na początek dostaje coś bardzo leciutkiego. Ale na drugie śniadanie idealny:) Zwłaszcza na takie weekendowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda zachęcająco! I mimo, że jestem już po obiedzie, to w jednej chwil poczułam się głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nono, to już wiem co serwuje na niedzielne śniadanie, wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. frittata, tak się to chyba pisze ;) lubię bardzo w wersji z papryką, choć jak piszesz zajadam raczej na obiad - pychota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie masz rację. Myślałam, że ziemniaki zmieniają frittatę w hiszpańskiego omleta, ale tak chyba do końca nie jest ;)

      Usuń
  6. Może wypróbuję, ale ziemniaki w jajku mnie nie zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I bezglutenowe :) Mmmm, wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...