poniedziałek, 11 listopada 2013

Słodko-gorzkie

Wolne i to w poniedziałek - super. Do kościoła nie pójdę, przecież nie chodzę, a zresztą, kto normalny chodzi? Oni tam nic nie wiedzą, nie rozumieją. Flagi nie wywieszę, bo i po co. Obchody rocznicowe na mieście - zimno jest, a zresztą nikt mi nie będzie przynudzał. Jesteśmy wolni więc robimy co chcemy. A przecież nie zawsze tak było, przecież dziś świętujemy o d z y s k a n i e niepodległości.



* * * * *

Do Twoich muzeów nie chodzę, do teatrów i oper też nie. Historii Twojej nie pamiętam, ale odpowiedź, że historii nie lubię wydaję mi się dzisiaj żałosnym usprawiedliwieniem. Na wyborach głosuję nie znając programów wyborczych partii, więc za czym ja w ogóle głosuję? A wybory przecież wpływają na sprawy ważne dla Ciebie, moich bliskich, dla mnie. Twoja historia, Twoje tradycje, Twój język, i Twój  krajobraz są warte troski i miłości. Mojej miłości. Słowa wielkiego Polaka Jana Pawła II, do których sięgałam kilka razy były trudne i wymagały wysiłku, którego z lenistwa podjąć mi się nie chciało. Jestem mamą, być może kiedyś babcią, cóż przekaże swoim potomnym? Siatki wypchane zakupami? Jest mi wstyd przed Tobą. Wyrodna ze mnie córa, oj wyrodna. Na szczęście zaczynam rozumieć co to patriotyzm. To mój obowiązek, piękny obowiązek. To zadanie polegające na zatroskaniu o Ciebie jak o dom rodzinny, zadanie polegające na zgłębianiu Twojej historii, kultywowaniu Twoich tradycji. Dlatego dziś chciałam Tobie obiecać poprawę. Zanim kolejny raz zacznę narzekać na Ciebie wspomnę na to, że jesteś Ojczyzną moich przodków, której obecnie sama jestem częścią. Polsko kochana, przepraszam.
"Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali. Doświadczenia historyczne mówią nam o tym, ile kosztowała cały naród okresowa demoralizacja. Dzisiaj, kiedy zmagamy się o przyszły kształt naszego życia społecznego, pamiętajcie, że ten kształt zależy od tego, jaki będzie człowiek. A więc: czuwajcie!"
Jan Paweł II

Gdzieś wyczytałam, że kraj jest silny patriotyzmem mieszkańców, dlatego w dniu Narodowego Święta Niepodległości wszystkim nam życzę więcej miłości i szacunku do własnej Ojczyzny. Ona naprawdę na to zasługuje.


3 komentarze:

  1. Dni takie jak ten dają szanse na uświadomienie sobie naszych braków...narodowych i własnych - indywidualnych. Nie mam złudzeń, że my Polacy dawno zapomnieliśmy o co z patriotyzmem chodzi. Dziś chodzi nam o coś innego...żeby pod sztandarem patriotyzmu swoje interesy załatwiać. Jakimi jesteśmy ludźmi? Lepiej nie odpowiadać. Trzeba się zmienić i to powinniśmy sobie uświadomić w taki dzień jak dziś. Aby pracy innych pokoleń nie zniweczyć. Fajnie, że zaczynasz od siebie zmianę. Może to wpłynie też na innych...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ci wszyscy bohaterzy, którzy walczyli dla nas... pewnie przewracają się w grobach na ten brak szacunku. Przykre to :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ten post, kształtowanie w dziecku patriotycznej postawy - szacunku do przodków, znajomości i rozumienia historii i poczucia odpowiedzialności za swój kraj to jeden z największych skarbów jakie można przekazać dziecku.
    Szkoda, że nasi rządzący ma skrajnie inny pogląd i wprowadzają zmiany, które będą dla dzieci opłakane w skutkach...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...