piątek, 31 stycznia 2014

Mój PRL: Czekoladopodobni

Dla mnie PRL to pierwsze 9 lat mojego życia. To beztroskie dzieciństwo, w którym rarytasem było mleko niesłodzone w puszce i gumy Maoam. Dziś wystarczą czekoladopodobni i znów mam 8 lat. Razem z siostrami, bratem, Kaśką, Anką i Bartkiem biegam po "naszej" ulicy, pieczemy ziemniaki w ognisku pod gruszkami u Bartka, w wakacje rozemocjonowani przesiadujemy na strzelnicy, przegrywamy czas na piłkarzykach w świetlicach międzyzdrojskich ośrodków wczasowych  i w tajemnicy przed rodzicami idziemy sami na plażę ;)



Blok z mlekiem w proszku i herbatnikami

składniki:
250 g - 300 g mleka w proszku
200 g masła 
4 łyżki kakao
2 łyżki cukru
150 g herbatników petit beurre
100 ml wody 

przygotowanie:
Masło z wodą rozpuścić w rondelku nie doprowadzając do wrzenia. Dodać cukier, kakao i podgrzewać do momentu całkowitego rozpuszczenia się cukru. Zdjąć z ognia i odstawić. Po 5-10 minutach dodać mleko w proszku i mieszać do otrzymania gładkiej konsystencji. Herbatniki pokruszyć na niezbyt drobne kawałki, dodać do masy i jeszcze raz wszytko wymieszać. Przełożyć do dość płaskich foremek lub keksówki i schłodzić. Polecam!


Szyszki

składniki:
220 g krówek
50 g masła 
4 łyżki kakao (można pominąć)
80 g ~ryżu preparowanego

przygotowanie:
W rondelku rozpuścić krówki z masłem i kakao. Zdjąć z ognia i wsypać ryż. Wymieszać. Z masy formować kulki (ostrożnie masa jest gorąca). Schłodzić. Polecam!


PS



6 komentarzy:

  1. Znowu kusisz! Zjadłabym sobie takie szyszki. Chyba pójdę na poszukiwania ryżu - nawet nie wiem czy tutaj taki mają.
    A wczoraj na obiad miałam zupę serową - mojemu ukochanemu baaaaaardzo posmakowała! Dzięki za fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, PRL- pamiętam bardzo dobrze ;) To moje dzieciństwo, wspomnienia cudowne! Jak wtedy nikt się tak nie śpieszył, jak teraz...
    Zjadłabym Twoje szyszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, tak, tak :) dzieciństwo mi przypominasz i kusisz, oj kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mój prl to guma turbo i kaczor donald oraz oranzada w worku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szyszki bardzo mocno kojarzą mi się z moim dzieciństwem. Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...