piątek, 24 stycznia 2014

Perfekcyjna pani domu #5: Szafa doskonała

Po lekturze paru artykułów o sposobach na zorganizowanie idealnej garderoby, a także kilku rozdziałów książki Bradley Bayou pod nieco infantylnym tytułem Jak wyglądać sexy. W co się ubierać by być atrakcyjną, przystąpiłam do gruntownych porządków we własnej szafie. Cel osiągnęłam: moja garderoba została znacząco odchudzona, a ja uzmysłowiłam sobie czego szukać na aktualnie trwających wyprzedażach :)


Pytania, które warto sobie zadać przed zorganizowaniem szafy doskonałej:

Jaki wizerunek chcę wykreować?
Biorąc pod uwagę bohaterki serialu „Seks w wielkim mieście" może to być wyzywający styl Samanthy, flirciarski Carrie, klasyczny Charlotte bądź zachowawczy Mirandy albo każdy  inny.

W jakich kolorach wyglądam dobrze?
O wskazówkach jak znaleźć "swój" kolor oraz o tym jakie to ważne pisałam tutaj.


Kilka uwag, które warto wziąć sobie do serca przed przystąpieniem do porządków w szafie:

20% ciuchów, które posiadamy używamy przez 80% czasu.
Aby nowe mogło przyjść stare musi odejść.
Rzeczy niezgodne ze stylem, który chcemy wykreować niepotrzebnie zabierają miejsce w szafie.
Garderoba powinna uwzględniać styl życia oraz formy prowadzonych aktywności.
Szafa nie musi być modna.
Ubrania powinny pomóc podkreślać zalety i tuszować wady figury.
Dwa, trzy kolory w  szafie w zupełności wystarczą. Łatwiej wtedy zestawiać ubrania ze sobą, a nasz styl nie trąci pstrokacizną.
Dodatki w postaci szali, apaszek, naszyjników, bransolet czy kolczyków to istotny element garderoby. Dodatki nadadzą ubraniom dowolny styl, a także pomogą wyeksponować atuty i zatuszować mankamenty figury.


Wykaz ubrań, które wg Bradley Bayou powinny znaleźć się w szafie każdej kobiety:

Bluzki i swetry
1 klasyczna bawełniana biała koszula
1 kolorowa dopasowana koszula
7 bawełnianych T-shirtów (długie i krótkie rękawy)
1 seksowny top na szczególne okazje
1 błyszcząca jedwabna bluzka camisole
1 top z ładnymi detalami
1 czarny sweter, najlepiej kaszmirowy
1 kolorowy sweter

Suknie
1 nieśmiertelna czarna sukienka
1 suknia dzienna
1 wyjątkowa seksowna suknia na szczególne okazje (najlepiej w kolorze czerwonym)

Spódnice
1 czarna spódnica odpowiednia dla twojej figury
1 elegancka spódnica
1 spódnica do żakietu sięgająca kolan

Spodnie i dżinsy
1 para codziennych spodni
1 para czarnych spodni
3 pary dżinsów

Płaszcze i żakiety
1 klasyczny czarny komplet
1 blezer, który świetnie prezentuje się ze spodniami
1 lekki płaszcz o długości ¾
1 płaszcz
1 codzienny lekki żakiet



8 komentarzy:

  1. Listę sobie muszę spisać, właśnie jestem w trakcie kompletowania garderoby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały blog i ciekawy wpis <333 Będę wpadać częściej :)
    Obserwuję i liczę na rewanżyk:
    http://dawidkwiatkowski-opowiadanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawych rzeczy się dowiedziałam, aż nabrałam chęci na przemaglowanie własnej szafy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe wskazówki :) czas wybrać się w końcu na te wyprzedaże póki jeszcze trwają

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robię tak: drukuję Twojego posta i pędzę do Męża, bo teraz mam pretekst co do niektórych wymienionych przez Ciebie punktów :) Ha! Tak zrobię :) A post super jak zwykle.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sukienek mam dużo więcej, spódnic też... dwa żakiety hmm też ponad normę:P Ponad normę jest też u mnie ilość bluzek haha, ale za to odstaję w płaszczach. Pisał coś o butach? Z tymi też pewnie wyjdzie że mam nadmiar :/. Zestawienie daje do myślenia :).

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja się "nieźle" urządziłam bo stare odeszło, a nowe nie nadeszło, bo nie mam czasu na zakupy. Dziecku kupuję sporo, bo można przez internet - we wszystkim jej ładnie, a że jak mam wątpliwości to celuję raczej w większy rozmiar, to mam też pewność, że wszystko będzie pasować, najwyżej do tego dorośnie. Dla siebie nie chce mi się bawić w zwroty i wymiany.

    OdpowiedzUsuń
  8. mojej szafie dużo brakuje do bycia doskonałą :)
    dziękuję serdecznie za polecenie książek Katie Byron :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...