środa, 29 stycznia 2014

Sposób na pewność

źródło: www.botucatucristao.blogspot.com

Poczucie własnej wartości sprawia, że wierzymy we własne możliwości, łatwiej osiągamy sukcesy, a w towarzystwie innych czujemy się swobodnie. Budowanie poczucia własnej wartości to długa droga, której celem jest poznanie swoich słabych i mocnych stron oraz samoakceptacja. Istnieją jednak sposoby na wzmocnienie własnej samooceny. Jednym z nich jest podnoszenie poczucia własnej wartości innym, bo paradoksalnie wtedy wzmacniamy je także sobie. A jak dowartościowywać innych? Poniżej wskazówki Tadeusza Niwińskiego z książki Ja zadedykowanej wszystkim, którzy urodzili się bez instrukcji życia:
1. Destrukcyjny krytycyzm zastąp konstruktywną oceną. 
2. Bądź zgodny, otwarty i przyjazny. Nie sprzeczaj się.
3. Akceptuj i bądź cierpliwy.
4. Dziękuj i wyrażaj uznanie.
5. Chwal.
6. Podziwiaj.
7. Słuchaj i obdarzaj uwagą.
Tak na marginesie, czy to nie kolejny dowód na to, że wszystko wraca?


7 komentarzy:

  1. Dzięki za te cenne wskazówki, pewność siebie zawsze się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma to jak asertywność i pewność siebie. moda na to chyba nigdy się ie skończy, bo jest na to chyba ogromne zapotrzebowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaaardzo mi się podoba Twój wpis. W 100% się zgadzam ze wszystkim co tu napisałaś. Pozytywna energia wraca i gdyby każdy w ten sposób postępował żyłoby nam się o wiele wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie z cierpliwością ciężko i nie umiem tego zmienić! Bo ja takim lwem jestem jak ten co na zdjęciu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też do cierpliwych nie należę ;)

      Usuń
  5. Witaj.

    Zerknęłam na Twojego bloga, a tu znany mi obraz :) Widziałam już podobny wizerunek na stronie pewnej psycholożki :) Czy Ty, Bebe, nie masz przypadkiem czegoś wspólnego z Iwoną Majewską-Opiełką? :)

    Pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, ale dziękuję za pytanie, bo odkryłam blog pani Iwony ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...