poniedziałek, 24 lutego 2014

Ale kino: Blask tęczy (2009)

Blask tęczy to historia Tomasa wrażliwego chłopca, którego poznajemy w chwili, gdy zostaje zabrany z sierocińca przez Maire O’Donnell. Początkowo niepewne zamiary kobiety oraz przyszłość, która czeka Tomasa, dość szybko stają się jasne. Ba, nawet sam finał historii jest przewidywalny. Pomimo to film niejednokrotnie wzruszył mnie do łez.

źródło: www.imdb.com

Oprócz fabuły film urzeka pięknem krajobrazów i postacią Maire wykreowaną przez Connie Nielsen. Być może to właśnie Maire sprawia, że obraz wyróżnia się na tle podobnych ekranizacji. Jej siła wewnętrzna, niezaprzeczalny urok i kolory, którymi zdaje się zaklinać surową wyspiarską rzeczywistość hipnotyzują. Blask tęczy to bajka dla dorosłych, która budzi w odbiorcy chęć czynienia dobra i kreowania lepszej rzeczywistości chociażby dla najbliższych. Poza tym bezlitośnie wyciska łzy, więc jeśli masz ochotę na płacz gorąco polecam ;)



PS
Scena z Filadelfii (1993), która niezmiennie wzrusza mnie od lat:



i kilka moich  filmowych łzawych hitów:
Mój przyjaciel Hachiko (2009)
Hanami - Kwiat wiśni (2008)
Malowany welon (2006)
Czas, który pozostał (2005)
A Ty masz jakieś?


7 komentarzy:

  1. Nie znam żadnego z tych filmów...dziękuję za pomysły na kilka wieczorów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam, to naprawdę wzruszające obrazy ;)

      Usuń
  2. Dodam jeszcze : Życie jest piękne,Ostatnia piosenka, Wciąż ją kocham, Niemożliwe, Nad życie, Trędowata, Znachor, Król lew.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, nie znam tego filmu. Chętnie zobaczę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też żadnego z tych filmów jeszcze nie oglądałam! Znowu mnie zaciekawiłaś... ale najpierw obejrzę "Z dystansu", bo jeszcze mi się nie udało :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zobaczę filmy, które proponujesz. A widziałaś to http://maniamamowania.pl/tango-libre-recenzja-filmu/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam, a "Tango libre" nie widziałam ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...