poniedziałek, 17 lutego 2014

Pomysł na obiad #15: Muszelki z brokułem

Kremowo-brokułowa propozycja, która smakuje. Szczerze powiedziawszy to dość długo zastanawiałam się jaki makaron będzie pasował do tego sosu najbardziej. Wybór padł na mało popularne w mojej kuchni muszelki, ale to się chyba zmieni, bo połączenie inspiruje. Polecam!



Muszelki z brokułem

składniki:
200 g makaronu muszelki
1 brokuł
2 łyżki masła
2 łyżki mąki
1 szklanka mleka
1 szklanka drobno startego żółtego sera
1 łyżeczka soku z cytryny
szczypta gałki muszkatołowej
sól
pieprz

przygotowanie:
Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu.
Brokuł umyć, podzielić na małe różyczki i obgotować we wrzącej osolonej wodzie przez 3 minuty. Odcedzić na durszlaku.
W garnku na wolnym ogniu roztopić masło i stopniowo dodawać do niego mąkę stale mieszając trzepaczką drucianą. Gdy baza zgęstnieje (~4 minut) powoli dolewać mleko nie zaprzestając mieszania. Doprawić solą, pieprzem, gałką muszkatołową i sokiem z cytryny. Do sosu dodać stary ser, a po jego rozpuszczeniu brokuła. Całość wymieszać i podgrzewać jeszcze przez chwilę. Sos wymieszać z makaronem. Polecam !



12 komentarzy:

  1. Uwielbiam brokuły, zwłaszcza z makaronem i sosem beszamelowym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, tak mnie zainspirowałaś tym makaronem z brokułami, że zrobiłam makaron ze szpinakiem w sosie śmietanowym, niestety nie miałam pod ręką brokułów, więc poratowałam się szpinakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybka z Ciebie Katarzyna ;), a szpinak też lubię ;)

      Usuń
    2. Oj szybka szybka, przyrządzenie tego ekspresowego dania zajęło mi 15 minut :)

      Usuń
  3. Mmm, to ja już mam obiad na dziś zaplanowany, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię makarony, ale dla mnie ta wersja bez sera żółtego...

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, mniam, to musi być pyszne. Zrobię w najbliższym czasie. A Ciebie zapraszam na pysznego kurczaka http://maniamamowania.pl/kurczak-dla-dbajacych-o-linie-przepisy-kulinarne/

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie proste przepisy.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda,że mój mąż za takimi obiadami nie przepada ....

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę to zrobić, wygląda pysznie a wg przepisu, to bardzo proste danie, MINAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proste i bardzo szybkie ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...