środa, 12 lutego 2014

W pogoni za szczęściem #2: Pogoda ducha

Boże, użycz mi pogody ducha,
abym godził się z tym,
czego nie mogę zmienić,
odwagi,
abym zmieniał to, co mogę zmienić,
i mądrości,
abym odróżniał jedno od drugiego.
Modlitwa o pogodę ducha, Reinhold Niebuhr
Kolejowe, Łąka, Maki, Tory

Czasem spotykam życzliwych. Bezinteresownie obdarzą szczerym uśmiechem, ciepłym spojrzeniem, miłym słowem. Zawsze staram się tę serdeczność odwzajemnić w głębi duszy żywiąc nadzieję, że w końcu sama zacznę w ten sposób rozsiewać pozytywną energię. To naprawdę miła odmiana po złości gniewnych ludźmi nierzadko doświadczanej w poczekalniach, w kolejkach, w sieci i nie tylko. Dla mnie pogoda ducha to cecha ludzi naprawdę szczęśliwych. Warto nad nią pracować, bo wzmacnia poczucie własnej wartości, upiększa, pobudza do życia, zapewnia wewnętrzny spokój, zwiększa koncentrację, rozwija kreatywność, dodaje odwagi i seksapilu.

Sześć kroków do pogody ducha znalezionych na stronach Zwierciadła:

  1. Miej swoje szczęśliwe miejsce
  2. Unikaj tego, czego nie lubisz
  3. Porzuć nierealne oczekiwania
  4. Zrezygnuj z czarno-białej wizji
  5. Naśladuj kroki dziecka (chodzi o to, aby cele osiągać krok po po kroku - zanim nauczymy się chodzić musimy postawić pierwsze kroki)
  6. Nie zapominaj o przyjemnościach

5 komentarzy:

  1. Ja bym jeszcze dodała: zawsze patrz w radosną i łatwiejsza stronę życia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słowa Reinhold'a. N już nie raz przewinęły się przez moje życie, zgadzam się z nimi w 100%...co do pogody ducha to codziennie walczę aby ją zachować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ten Twój pogodny post! I przemawia do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak,zgadzam się.Wokół mnie wszyscy narzekają, więc chyba im podrzucę te kroki, sama też skorzystam bo od czasu do czasu też miewam gorsze dni;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...