poniedziałek, 3 marca 2014

Nie bądź głupi! Czytaj!

„(...) marketingowa zagłada narodu. 24 godziny na dobę, do końca życia różne siły ciężko pracują ogłupiając nas do zgonu. Więc żeby się bronić i walczyć z wchłanianiem głupoty do naszych procesów myślowych musimy nauczyć się czytać, żeby pobudzić naszą wyobraźnię, żeby doskonalić naszą własną świadomość, nasz własny system wartości. Wszyscy potrzebujemy tych umiejętności żeby bronić się i zachować nasze umysły. (...)”
Henry Barthes, Z dystansu



A teraz, tylko szczerze:

Ostatni raz w bibliotece/księgarni byłam/em .... dni/miesięcy/lat temu. Książkę wypożyczoną/zakupioną przeczytałam/em/nie przeczytałam/em.

I co? Jest dobrze czy pamięć nie sięga? Bo statystycznie, niestety, wciąż czytamy za mało. Osobiście nigdy tego nie zrozumiem, ponieważ dla mnie książki to ciekawe spotkania, których tematykę i uczestników sama sobie wybieram. Prawie zawsze prowokują do myślenia i często pozwalają lepiej zrozumieć siebie i świat. Potrafią zmotywować do działania, zapewnić przyjemny relaks, zabrać daleko od trosk i smutków. Są niczym przyjaciele gotowi na spotkanie wszędzie i o każdej porze. Czasem wzruszają do łez, a czasem powodują szczery wybuch śmiechu. Potrafią zabrać w daleką podróż bez wychodzenia z domu, a nawet zmienić sposób myślenia. Książki to podstawowe źródło wiedzy, dlatego nie bądź głupi i czytaj!

4 komentarze:

  1. Aktualnie czytam skandynawski kryminał "Obłęd" Erik'a Axl'a Sund'a i dalece mi są stwierdzenia, typu: "nie pamiętam kiedy trzymałam w rękach książkę". Generalnie cały czas "coś" czytam, bo uważam, że życie bez książki jest bezbarwne i ubogie w wyobraźnię i inne wspaniałe emocje, które rodzą się podczas czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytałam, czytam i czytać będę. Bez muzyki i książek życie dla mnie nie istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I z moim czytaniem nie jest źle, ale nie znaczy to, że nie mogłoby być jeszcze lepiej... Będąc w ciąży pewnie podniosłam statystyki ;) a teraz czasu trochę mniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zaczęłam Thorgala i jest mi tak pięknie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...