czwartek, 6 marca 2014

Pomysł na obiad #17: Ryż z kurczakiem i porem

Prosty obiad, który zawsze wychodzi. Czasem rezygnuję z musztardy i używam tylko białej części pora przez co sos jest delikatniejszy w smaku. Polecam!


Ryż z kurczakiem i porem

składniki:
200 g ryżu
400 g fileta z kurczaka
1 por
3 łyżki śmietany 12%
1 łyżka musztardy (u mnie dijon)
olej
sól
pieprz


przygotowanie:
Ryż wsypać do garnka, zalać 400 ml wody, osolić i zagotować. Po 5 minutach zredukować moc grzania do minimum, a po 15 wyłączyć i pozostawić pod przykryciem.
Mięso umyć, osuszyć i pokroić w niewielkie kawałki, przyprawić solą pieprzem, łyżką musztardy i odstawić. Pora umyć, obrać i pokroić. Na niewielkiej ilości oleju usmażyć mięso. Następnie dodać do niego  pora i smażyć jeszcze przez 2-3 minuty. Całość doprawić śmietaną i wszystko razem dobrze wymieszać. Wyłączyć grzanie i zostawić przez chwilę pod przykryciem. Polecam!


8 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twoje pomysłu na obiadki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba znowu się skuszę na twój pomysł na obiad :) Ani razu sie jeszcze nie zawiodłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie zawsze znajdę dania proste, nie skomplikowane, takie jak lubię!
    Bo ja lubię jeść, ale gotować już nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ja lubię proste i szybkie dania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie por i już mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie por jest czymś w rodzaju naturalnej przyprawy bo ma bardzo wyrazisty smak :) Połączenie niby proste, ale jakże smaczne - znam i polecam :D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...