wtorek, 25 marca 2014

W pogoni za szczęściem #3: Wdzięczność

Jesteś
Oddychasz
Widzisz
Smakujesz
Czujesz
Odkrywasz
Poznajesz
Doświadczasz
Przeżywasz
Kochasz...

Myślisz, że to tylko kolejny dzień w twoim życiu? To nie jest kolejny dzień. To dzień, który został ci dany dzisiaj. Został ci dany. To prezent.* 

Czasem aż rozpiera mnie uczucie wdzięczności za to, że jestem. Cieszy mnie wszystko: niebo, słońce, Jej "Nie, jeszcze nie teraz", rozmowa z kimś bliskim i z kimś zupełnie nieznajomym, śpiew ptaka, woda w kranie i zielona sałata. Kocham ten stan lekkiej euforii. Wiem, że to szczęście.


Szczerze polecam wystąpienie TED Louie Schwartzberga "Natura. Piękno. Wdzięczność.", a zwłaszcza drugą jego część (~ 3′30″) będącą prezentacją projektu "Szczęście bez tajemnic". Ten króciutki filmik skłania do refleksji nad pięknem każdej chwili życia. Polecam! (Jeżeli po odpaleniu filmiku jakość jego jest kiepska polecam zmaksymalizować okno filmiku i cofnąć nieco suwak - u mnie pomaga ;), ew. obejrzeć filmik tutaj).





W pogoni za szczęściem #2: Pogoda ducha
W pogoni za szczęściem #1: Szczęście można kupić


*Starszy mężczyzna, "Szczęście bez tajemnic", Louie Schwartzberg: "Natura. Piękno. Wdzięczność." (TED)


3 komentarze:

  1. chciałabym się cieszyć ze wszystkiego co się ma, z otaczającego świata tak jak Ty

    OdpowiedzUsuń
  2. w taki dzień jak dziś, kiedy dość mam wszystkiego, przypomniałaś mi komu to wszystko zawdzięczam - dziękuję :) :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż się uśmiecham błogo jak czytam :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...