wtorek, 29 kwietnia 2014

Pomysł na obiad #22: Leczo z ryżem

Zawsze na wiosnę wracam do leczo. To rodem z Węgier jest smażone na smalcu. Moje nie, ale i tak jest wypasione (wszystkie składniki kroję w długie paski ;). Najlepiej smakuje mi z ryżem. Polecam.


Leczo z ryżem

składniki:
200 g ryżu
5 niedużych kiełbasek (u mnie: kiełbasa wieprzowa wędzona)
5 niedużych cebul
5 niedużych pomidorów (ew. pomidory z puszki)
1 duża czerwona papryka
1 duża zielona papryka
1 kiszony ogórek
szklanka soku pomidorowego (ew. bulionu lub wody)
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka słodkiej papryki
szczypta ostrej papryki
sól
pieprz
olej


przygotowanie:
Ryż wsypać do garnka, zalać 400 ml wody, osolić i zagotować. Po 5 minutach zredukować moc grzania do minimum, a po 15 wyłączyć i pozostawić pod przykryciem.
Kiełbasę przekroić wzdłuż, a następnie, też wzdłuż, pokroić na dość cienkie plastry i przesmażyć na dość mocno rozgrzanym na patelni oleju. Cebulę obrać i pokroić w piórka, dodać do kiełbasy, doprawić tymiankiem i smażyć na średnim ogniu do momentu zeszklenia się cebuli. Pomidory umyć, sparzyć, obrać ze skórki, przekroić na pół i pokroić w plasterki, po czym dodać je do kiełbasy. Papryki umyć, oczyścić z gniazd nasiennych i pokroić wzdłuż na paski. Ogórki przekroić wzdłuż, a następnie, też wzdłuż, pokroić na cienkie plasterki. Paprykę i ogórki dodać do kiełbasy z cebulą i pomidorami. Całość podlać sokiem pomidorowym, doprawić słodką i ostrą papryką, solą, pieprzem i dusić na wolnym ogniu przez min. 20 minut (osobiście kroję paprykę wzdłuż na cztery, a po uduszeniu przepłukuję ją zimną wodą. Następnie ściągam z niej skórkę, po czym kroję w paski i z powrotem wrzucam do leczo, bo nie lubię odchodzących zrolowanych skórek od papryki w sosie). Polecam!


4 komentarze:

  1. nigdy nie próbowałam leczo z ryżem, choć mój brat zobił dziś kurczaka z czerwona fasolką i ryżem. mówi że pycha...

    OdpowiedzUsuń
  2. leczo uwielbiam! jem je z ryżem, pieczywem, makaronem, ziemniakami, kaszą :) słowem ze wszystkim mi bardzo smakuje :)))))
    przyjemnej majówki pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. chętnie wpadłabym na obiad :D
    nigdy nie próbowałam tej potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosto, smacznie i zdrowo, czyli tak właśnie lubię najbardziej :D Dzięki wielkie za inspiracje i zapraszam do mnie na bloga, gdzie też od niedawna stawiam pierwsze kroki kulinarne ;) http://leczo.net.pl/

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...