piątek, 9 maja 2014

Mój PRL: Krzysztof Antkowiak

źródło: www.fsfsdfsdfsfsfdsdf.wordpress.com
"Zakazany owoc" Krzysztofa Antkowiaka bez większego trudu zanuciłby chyba każdy urodzony w wyżu demograficznym lat 80. W pamięci mojej pozostała jeszcze piosenka "Przyjaciel wie", którą zaśpiewał razem z Jarosławem Bułką, a która w angielskiej wersji językowej niezmiennie przywodzi mi na myśl "Cudowne dziecko". To był film, na który po bilety do kina ustawiały się ogromne kolejki, a kina szturmowane były całymi szkołami. Chyba dlatego, że "Cudowne dziecko" w czasach PRLu pachniało zachodem i przenosiło w inny, lepszy świat. Pamiętam, że razem z bratem i z siostrami bardzo go przeżywaliśmy. Co tu dużo pisać, film był po prostu cudowny ;) Sam Krzysztof Antkowiak, na którego po latach trafiłam przypadkiem podczas sieciowej włóczęgi mnie osobiście zachwycił (i zainspirował do napisania tego posta ;). Migawki na jego temat znalezione w sieci ukazują człowieka żyjącego w zgodzie z własnymi zasadami, pełnego pasji do muzyki, a projekt Simplefields z jego udziałem urzekł mnie czymś nienazwanym. Zresztą zobaczcie i posłuchajcie sami. Polecam!




Szczerym sercem kibicuję i życzę powodzenia!

Na koniec jeszcze wspominany wcześniej "Zakazany owoc":


"Przyjaciel wie" w wersji angielskiej:



i "cudowny" film udostępniony w całości przez Studio Filmowe TOR na kanale You Tube:


5 komentarzy:

  1. kochana! toż to moja pierwsza miłość była ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiałam go! Cudowne dziecko obejrzałam w telewizji, bo na kino byłam za mała. Ależ to były emocje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie również, a Simplefields warty posłuchania. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi przypomniałaś dobre, stare czasy. Antkowiak, jego muzyka i cudowne dziecko! Kiedyś było inaczej..dziś za dużo się dzieje ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. Krzysia Antkowiaka oczywiście znam, bo to muzyka mojego pokolenia, ale filmu "Cudowne dziecko" jakoś nie kojarzę...

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...