piątek, 23 maja 2014

Pomysł na śniadanie #11: Grzanki z twarogiem i z pomidorem

W dzieciństwie zajadałam się twarogiem, który robiła moja babcia. Trochę śmietany i cukru i smakowało. Bardzo smakowało. Dziś dość rzadko gości na naszym stole. Mój sposób na niesłodki twaróg polega na serwowaniu go w towarzystwie pomidora, rzodkiewki, ogórka czy szczypiorku nakładanymi na wierzchu, i dość mocnym doprawieniu samego twarogu solą i pieprzem. Jak mawia moja mama "ma być czujny". Polecam, zwłaszcza wiosną i latem, bo wtedy twaróg smakuje najlepiej.



Grzanki z twarogiem i z pomidorem

składniki:
2 bułki
150 g twarogu (u mnie: twaróg tłusty)
łyżka śmietany lub jogurtu
1 spory pomidor
1-2 łyżeczki oleju
plasterek cebuli
pół łyżeczki bazylii
sól
pieprz

przygotowanie:
Twaróg doprawić dość mocno solą i pieprzem. Dodać łyżkę śmietany, pół łyżeczki bazylii i dokładnie wymieszać. Pomidora pokroić w dość drobną kostkę, doprawić solą, pieprzem, olejem i drobno posiekaną cebulą. Wymieszać. Bułki przekroić na pół i podpiec złożone z powrotem w całość w piekarniku nagrzanym do temperatury 200oC. Na ciepłych grzankach układać twaróg i pomidory. Można je uprzednio po posmarować masłem.  Polecam !

8 komentarzy:

  1. U mnie najczęściej do twarogu dodaje się: szczypior, czosnek, rzodkiewkę i śmietanę. Całość oczywiście doprawiamy jeszcze solą. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaj się, że podrasowałaś zdjęcie! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Twoje pomysły, tym razem na śniadanie! MNIAM!

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja babcia też robiła ser - tego smaku nie mogę dziś odnaleźć w żadnym serze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo babcine cuda nie do podrobienia są ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...