czwartek, 19 czerwca 2014

Pomysł na śniadanie #14: Gofry z truskawkami

Sekret chrupiących gofrów tkwi w mocy gofrownicy, która nie powinna być mniejsza niż 1000W. Sama wypróbowałam już kilkanaście receptur na gofry, i choć te belgijskie skradły moje serce to najczęściej wracam do przepisu podstawowego, który znam już na pamięć.



Gofry z truskawkami

składniki:
3 jaja
3 szklanki mąki
3 szklanki mleka
1/2 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki soli
400 g truskawek obranych z szypułek, umytych i pokrojonych w ćwiartki


przygotowanie:
Białka oddzielić od żółtek i ubić w misce na sztywno mikserem. Żółtka, mąkę, mleko, olej, sól, cukier i proszek do pieczenia wymieszać w garnku za pomocą miksera na gładką masę. Na końcu delikatnie wmieszać w ciasto pianę z białek. Ciasto nakładać za  pomocą chochelki na mocno rozgrzaną gofrownicę przesmarowaną olejem. Czas pieczenia gofrów zależy od mocy gofrownicy i pożądanego stopnia wypieczenia (ewentualny nadmiar ciasta można przechowywać w lodówce do dwóch dni). Gofry podawać z truskawkami. Polecam!

2 komentarze:

  1. Chyba kupię sobie gofrownicę, takiego smaka mi zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja teraz wiem, czemu moje gofry wychodzą niedoskonałe - winna jest moc gofrownicy.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...